Curs de planificare și programare în domeniul sănătății
Amsterdam, Ţările de Jos
DURATA
3 Weeks
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
15 Dec 2024
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
24 Feb 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 2.640 *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* taxa de participare timpurie: 2.112 EUR dacă se plătește înainte de 15 decembrie 2024
Introducere
Planificarea și programarea sunt componente majore ale gestionării programelor de către orice actor din sistemul de sănătate, cum ar fi guvernele, organizațiile neguvernamentale naționale și internaționale și sectorul privat: capacitatea de a planifica bine și de a stabili programe eficiente este o competență cheie a oricărui manager de program de sănătate și consultant din sectorul sănătății. Acest curs este un exercițiu de simulare. În calitate de participanți, veți juca rolul unei echipe de experți, solicitată de un guvern să redacteze o propunere pentru un plan strategic de sănătate, care să abordeze nevoi importante în domeniul sănătății într-un context real.
Acreditare
Acest curs este, de asemenea, acreditat pentru Master of Science in Public Health and Health Equity, organizat de Institutul KIT și tropEd, o rețea de instituții europene pentru învățământul superior în domeniul sănătății internaționale.
Admitere
Curriculum
Course Content
Pe parcursul cursului sunt acoperite următoarele subiecte:
- Planificarea și programarea sănătății, inclusiv principiile de a nu lăsa pe nimeni în urmă, asistența medicală centrată pe oameni, textul de responsabilitate și durabilitate, drepturile omului, egalitatea de gen și abilitarea femeilor, buna guvernare, parteneriate echitabile și participarea comunității
- Lucrul în echipă, comunicare și lucru în grup, managementul conflictelor, abilități de feedback
- Conținutul propunerii de proiect, inclusiv analiza situației; analiza problemei; selectarea priorităților și formularea obiectivelor cu un accent pro sărac, echitate, bună guvernare și drepturi; intervenții, strategii, activități și interval de timp; proceduri de monitorizare, evaluare și învățare (MEL); cadrul instituțional; un buget cuprinzător; riscuri și ipoteze critice pentru succes
- Presentation skills
Veți învăța și veți exersa folosind mai multe instrumente de planificare în întregul proces: construirea unui arbore de probleme, dezvoltarea unui cadru logic, proiectarea unei diagrame Gantt, utilizarea tehnicii grupului nominal într-un cadru prioritar etc. Participanții își rotesc rolurile în conducerea sesiunilor de grup.
Content
Vei lucra pe baza unui set de documente, majoritatea asemănătoare cu ceea ce poate găsi un expert/consilier într-o situație reală.
Ghidați de principiile de a nu lăsa pe nimeni în urmă, asistența medicală centrată pe oameni, responsabilitate și durabilitate, lucrați în grupuri mici prin diferitele etape ale ciclului de planificare și programare:
- abordarea analizei situației, nevoilor și obiectivelor prioritare
- definirea intervenţiilor şi indicatorilor
- elaborarea unui buget și a structurii instituționale
- discutând ipoteze și riscuri
- luând în considerare aspectele legate de drepturile omului, egalitatea de gen și abilitarea femeilor, buna guvernare, parteneriatele echitabile și participarea comunității
Participanții vor învăța și vor exersa folosind mai multe instrumente de planificare în întregul proces: construirea arborilor de probleme, a unui cadru logic, a unei diagrame Gantt, a unei tehnici de grup nominal într-un cadru prioritar etc.
Acest curs este acreditat tropEd și poate fi urmat ca un curs independent sau ca un curs de specializare al programului de Master în Sănătate Publică și Echitate în Sănătate.
Learning methods
Acesta este un exercițiu de simulare de grup. Participanții lucrează de cele mai multe ori în grupul lor de aproximativ opt persoane; abilitățile de lucru în echipă și rezolvarea conflictelor sunt, de asemenea, componente importante ale rezultatelor învățării.
Există contribuții din partea facilitatorilor cu privire la probleme tehnice specifice, precum și la lucrul în grup și procesul de comunicare. Un sistem de feedback de la egal la egal asigură reflecția membrilor grupului în timpul exercițiului.
Pe lângă sesiunile scurte pentru contribuții specifice, facilitatorii sunt disponibili pe bază de programare și/sau „la cerere” de către grup.
Assessment:
Pentru participanții care doresc să primească un certificat de finalizare a cursului, inclusiv creditele ECTS, evaluarea este necesară.
Dacă nu doriți să faceți evaluarea, puteți primi un certificat de participare la curs.
Rezultatul programului
Objectives
At the end of this course, participants will be able to:
Elaborați o propunere de proiect de sănătate publică clară, concisă, coerentă, fezabilă și durabilă, care să includă:
- analiza situației; analiza problemei; selectarea priorităților și formularea obiectivelor cu accent pe nimeni, echitate, bună guvernare și drepturi; intervenții, strategii, activități și proceduri de monitorizare, evaluare și învățare (MEL) a intervalului de timp; cadrul instituțional; un buget cuprinzător; riscuri și ipoteze critice pentru succesul și planul de durabilitate
- Lucrați eficient într-o echipă, atât ca membru al echipei, cât și ca lider de echipă
- Prezintă și apără propunerea