Titlul în Nursing

Generalități

3 locații disponibile

Programul de descriere

Descrierea obiectivelor vizate de ciclul de studiu

Să aibă cunoștințe și capacitatea de înțelegere pentru a interveni în diferitele zone de îngrijire medicală
Aflați cum să aplicați cunoștințele dobândite și înțelegerea, pentru a arăta o abordare profesională
Abilitatea de a rezolva problemele în contextul răspunsurilor umane la problemele de sănătate și procesele de tranziție a indivizilor, grupurilor și comunităților și de a construi și raționaliza propriile argumente
Abilitatea de a aduna, selecta și interpreta informații relevante, împreună cu indivizi, grupuri și comunități, pentru a le permite să susțină soluțiile pe care le recomandă și judecățile clinice pe care le emit, inclusiv în analiza aspectelor sociale, științifice și etice relevante
Competențe care le permit să comunice informații, idei, probleme și soluții, atât pentru specialiști, cât și pentru non-specialiști
Abilități de învățare pe tot parcursul vieții cu un grad ridicat de autonomie

Obiectivele specifice ale gradului în asistență medicală sunt că stagiarul, în cele din urmă, poate:

  • Planificați, efectuați și evaluați asistența medicală generală pentru persoanele sănătoase sau bolnave de-a lungul întregului ciclu de viață, familie, grupuri și comunitate la cele trei niveluri de prevenire;
  • Participă ca membru activ al echipei de sănătate multidisciplinară în planificarea / evaluarea activităților care contribuie la bunăstarea persoanei, a familiei și a comunității, pentru a prevedea, atenua sau rezolva problemele lor de sănătate;
  • Să dezvolte practici de cercetare în domeniul asistenței medicale, în special, și al sănătății în general;
  • Să intervină activ în formarea asistenților medicali și a altor profesioniști;
  • Participați la gestionarea serviciilor de sănătate.

Cadrul conceptual

Nursing în ultimii treizeci de ani a suferit o evoluție semnificativă a nivelului de cunoștințe științifice și de formare la nivel tehnologic și la nivelul filozofiei de îngrijire care rezultă din schimbările socioculturale, politice, economice, demografice și epidemiologice în societățile moderne.

Provocările cu care se confruntă asistentele medicale din Portugalia, ca și în alte țări din lumea occidentală, se referă în principal la complexitatea situațiilor de sănătate și boli care necesită o abordare interdisciplinară, care depășește sănătatea și necesită o activitate reală a echipei și utilizarea creativității pentru a evita obstacolele interne și externe ale organizației în care își desfășoară activitatea.

Printre provocările pe care le prezintă și pe care le prezintă în viitor profesia de îngrijire medicală și profesiile din domeniul sănătății în general, se remarcă următoarele:

  • Provocarea paradigmei "ATENȚIE", din punct de vedere al sănătății, ca o necesitate umană, comună tuturor profesiilor de sănătate diferite și, ca atare, necesită o muncă de echipă multidisciplinară reală;
  • Noi probleme de sănătate, legate de stilurile de viață, îmbătrânirea, bolile cronice, SIDA / HIV, dependența de droguri, sărăcia și excluziunea socială, printre altele;
  • Schimbarea situației de îngrijire care se caracterizează prin transferul asistenței medicale spitalicești către serviciile comunitare și reorganizarea asistenței medicale primare. Această orientare pentru a practica comunitatea provoacă asistente medicale într-o performanță tot mai autonomă, multifuncțională și flexibilă, introdusă în echipe multidisciplinare în care utilizatorul / cetățeanul participă la luarea deciziilor în domeniul sănătății;
  • Creșterea complexității situațiilor profesionale care trebuie gestionate și evoluția organizării muncii care necesită abordări multidisciplinare și interdisciplinare, ceea ce implică apariția "competenței colective" care rezultă din calitatea cooperării dintre competențele individuale;
  • Provocarea legată de drepturile și obligațiile cetățenilor, diversitatea, diferențierea și multiculturalitatea;
  • Provocarea calității instruirii și îngrijirii, simultan o problemă etică și morală și o problemă de credibilitate și demnitate profesională;
  • Nevoia de educație pentru cetățenie, dezvoltarea morală, participarea la viața comunității, construirea unei identități transnaționale;
  • "Societatea informațională" și nevoia de noi strategii pentru o nouă poziționare a școlii și a profesiei față de societatea în care trăim, unde "învățarea pe tot parcursul vieții" este tema dominantă.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS), una dintre cele mai importante organizații internaționale de referință din domeniul asistenței medicale, identifică misiunea, premisele și aspectele intervenției autonome:

"Misiunea primară a asistentei medicale în societate este de a ajuta persoanele, familiile și grupurile să-și determine și să-și atingă potențialul în domeniul fizic, mental și social făcând acest lucru în contextul mediului în care trăiesc și muncesc. îngrijirea sănătății, prevenirea bolilor, planificarea și furnizarea îngrijirii și reabilitării curative. Asistența medicală cuprinde aspectele fizice, mentale și sociale ale vieții pe măsură ce acestea afectează sănătate, boli, dizabilități și deces.

Asistentele permit participarea activă a individului, a familiei și a prietenilor, a grupului social și a comunității, în mod adecvat în toate aspectele legate de îngrijirea sănătății, încurajând astfel independența și autodeterminarea. Asistenții medicali lucrează, de asemenea, în calitate de parteneri ai membrilor altor profesii implicate în furnizarea de servicii de sănătate. "

Reglementarea Nursing, în conformitate cu Consiliul Internațional al Asistenților Medicali, afirmă asistență autonomă și colaborativă, incluzând promovarea sănătății, prevenirea bolilor, îngrijirea în caz de boală și handicap și procesul de muribundă.

În Codul de etică pentru asistente medicale se precizează că nevoia de îngrijire medicală este universală și că asistentele medicale au patru responsabilități fundamentale: promovarea sănătății, prevenirea bolilor, restabilirea sănătății și atenuarea suferinței. În conformitate cu Regulamentul privind exercițiul profesional al asistenților medicali (Decretul-lege nr. 161/96 din 4 septembrie), intervențiile fundamentale sunt "promovarea sănătății, prevenirea bolilor, tratamentul, reabilitarea și reintegrarea socială" (art. 8º), iar practica asistenței medicale, în afară de practica clinică, ia în considerare zonele de management, cercetare, predare, instruire și consiliere (articolul 9).

Competențele asistentei generale de îngrijire sunt definite prin Ordinul Asistenților Medicali (OE, 2003), în conformitate cu competențele care cuprind Cadrul de Competențe al ICN pentru asistenții generalisti ai Consiliului Internațional al Asistenților Medicali (ICN).

Abilități generale

Instrumente abilitate:

  • Analizează, interpretează și sintetizează texte și documente;
  • Analizează situații care identifică relațiile dintre diferitele elemente care interferează cu problema;
  • Planifică și organizează îngrijire în diferite contexte, în funcție de nevoile clienților și de constrângerile existente;
  • Selectează și organizează informații actualizate necesare pentru a oferi îngrijiri;
  • Organizează situații educaționale în domeniul sănătății;
  • Comunică oral și prin scriere într-un mod care este înțeles de către alții Generarea și interpretarea informațiilor din diferite surse;
  • Poate lua decizii privind situații complexe în diferite contexte;
  • Poate rezolva probleme complexe în îngrijirea medicală;
  • Mobilizează și utilizează resurse tehnologice și IT adecvate;
  • Învață oa doua limbă;
  • Își asumă responsabilități în ceea ce privește angajamentele etice și juridice;
  • Evaluați critic practica dvs.

Abilități interpersonale

  • Recunoașteți limitele și solicitați ajutor atunci când este necesar;
  • Funcționează în cadrul unei echipe interdisciplinare sau favorabile unui climat de cooperare;
  • Se referă la clienți și familii în vederea stabilirii unei relații terapeutice; recunoaște diversitatea culturală și intervine în respectarea diferitelor culturi;
  • Mobilizează cunoștințele despre alte culturi și obiceiuri din alte țări în relația lor cu ceilalți;
  • Ea produce un discurs personal, bazat pe perspective diferite, asupra problemelor de sănătate cu care se confruntă;
  • Poate comunica prin mobilizarea resurselor de sănătate ale clienților, respectând convingerile lor;
  • Acesta își asumă angajamentele etice și juridice ale profesiei, preluând responsabilitatea pentru practicile sale profesionale.

Competențe sistemice:

  • Este capabil să mobilizeze in situ cunoștințele profesionale necesare pentru rezolvarea problemelor;
  • Își pot gestiona învățarea într-un mediu academic și profesional;
  • El știe cum să caute noi soluții la probleme și să ia inițiativa de a le rezolva;
  • Investește în calitatea îngrijirii în funcție de sensul pe care îl are pentru celălalt;
  • Evaluează cu echipa calitatea serviciilor oferite;
  • Participă la proiecte în domeniul sănătății;
  • Gestionează și supraveghează asistența medicală;
  • Generați imprevizibilitate în situații mai puțin complexe.

aplicații

Termene limită pentru anul școlar 2019/2020

Prima fază:

  • Aplicații: 4 februarie - 8 martie 2019
  • Validarea și clasarea cererilor: 11 martie - 15 martie 2019
  • Dezvăluirea rezultatelor: 18 martie 2019
  • Înscriere și înscriere: 20 martie - 20 aprilie 2019

A doua etapă (pentru vacanțele rămase din prima fază):

  • Aplicații: 13 martie - 30 aprilie 2019
  • Validarea și serializarea cererilor: 1 mai - 8 mai 2019
  • Dezvăluirea rezultatelor: 9 mai 2019
  • Înscriere și înscriere: 13 mai - 14 iunie 2019

Etapa 3 (pentru posturile vacante rămase în a doua fază):

  • Aplicații: 6 mai - 28 iunie 2019
  • Validarea și clasarea cererilor: 1 iulie - 5 iulie 2019
  • Prezentarea rezultatelor: 8 iulie 2019
  • Înscriere și înscriere: 10 iulie - 10 august 2019

Suma pentru taxa academică a gradului include cazare în Student Residence pe tot parcursul anului, cu excepția lunii august, care sunt sărbători școlare.

Ultima actualizare Mart 2020

Despre facultate

A Escola Superior de Enfermagem de Coimbra (ESEnfC) é uma instituição de ensino superior pública e uma referência nacional e internacional no desenvolvimento e afirmação da disciplina de enfermagem. ... Citeste mai mult

A Escola Superior de Enfermagem de Coimbra (ESEnfC) é uma instituição de ensino superior pública e uma referência nacional e internacional no desenvolvimento e afirmação da disciplina de enfermagem. Citește mai puţin
Coimbra , Coimbra , Coimbra + 2 Mai mult Mai Puțin