Master în Managementul Sănătății
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Informatie cheie
Locația campusului
Madrid, Spania
Limbi Străine
Spaniolă
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță
Durata
12 months
Ritm
Part time
Taxe de școlarizare
EUR 5.460 / per course *
Termen limită de aplicare
18 Sep 2023
Cea mai devreme dată de începere
25 Sep 2023
* prețul diplomei de master complet într-o singură plată
Introducere
prezentare
Plecând de la premisa că situația economică, politică și socială actuală, din ce în ce mai complexă și globalizată, ridică o problemă a cărei rezolvare necesită cunoștințe tehnice și practice profunde, cunoaștere a sistemelor de management profesional, care să permită rentabilizarea utilizării resurselor. .din ce în ce mai rar este notoriu și se reflectă în cele trei aspecte care sunt enunțate în epigraf.
Privind succint la evoluția pe care managementul sănătății a înregistrat-o pe cele trei niveluri principale (academic, științific și profesional) ca o consecință a numărului mare de procese diferite, deși interconectate, tinzând să examineze și să analizeze o realitate în schimbare pentru a da explicații asupra la fel, vom ajunge la concluzia că toate acestea au fost produse ca răspuns la nevoi foarte specifice derivate din specializările muncii științifice și profesionale a managerilor sanitari. Cele mai semnificative exemple includ economia muncii, economia sănătății, economia educației, economia transporturilor etc.
Masterul universitar în Management în Sănătate este o diplomă oficială al cărei plan de studii este publicat în BOE numărul 75 din 28 martie 2012.
adresată
Masterul universitar în managementul sănătății se adresează, de preferință, absolvenților, absolvenților sau diplomelor în:
- Absolvenți în Științe ale Sănătății.
- Studii de afaceri.
- Administrare afaceri.
- Economie.
Totuși, acei studenți care nu sunt absolvenți sau absolvenți ai acestor grade sau nu acreditează o pregătire specifică în economie și afaceri, trebuie să urmeze o serie de suplimente de formare numite „Complemente specifice managementului sănătății” pentru a pune bazele managementului financiar. Pentru acești studenți, aceste suplimente de formare sunt obligatorii și pot fi făcute înainte de începerea Masterului sau concomitent cu acesta (vezi tabelul suplimentelor de formare în fila „Plan de studii”).
Este vorba despre dezvoltarea la studenții, ale căror diplome universitare sunt de la Filiera de Științe ale Sănătății sau Științe Sociale și Juridice (cu excepția celor care au pregătire în domeniul economiei sau afacerilor), cunoștințele fundamentale de management al afacerilor care le vor permite ulterior să înțeleagă. , să dobândească și să dezvolte cunoștințele de specialitate de Management al Sănătății, bazate pe o pregătire prealabilă și optimă care să le permită atingerea fiecăreia dintre competențele stabilite în Master.
Obiectivul principal al Masterului
Acest program de formare a fost conceput astfel încât studentul să stăpânească toate cunoștințele necesare care să-i permită să desfășoare în mod adecvat și cu garanție de succes o muncă de management, consiliere și evaluare a acestui tip de instituții din Sectorul Sănătății, atât în plan global. domeniul instituției, ca și în oricare dintre domeniile sale funcționale: departament sau serviciu clinic, management economico-financiar, direcție strategică, resurse umane, calitate, logistică etc., facilitând integrarea acesteia într-o singură piață europeană a muncii.
Prin studierea unităţilor didactice şi realizarea activităţilor de evaluare şi învăţare, viitorul profesionist dobândeşte instrumentele necesare pentru a-şi desfăşura activitatea prin aplicarea cunoştinţelor. Acest lucru permite dezvoltarea abilităților esențiale în viața profesională precum munca în echipă, analiza problemelor, căutarea și comunicarea soluțiilor, negocierea și luarea deciziilor.
Acest obiectiv general poate fi împărțit în următoarele obiective specifice de învățare:
Pentru ca elevii să înțeleagă și să-și aprofundeze cunoștințele despre:
- Principalele metode, instrumente și tehnici care facilitează învățarea și lucrul în situații online pentru profesioniștii din mediul sanitar în secolul XXI.
- Organizarea Sistemului Național de Sănătate, obiectivele acestuia, reglementările de reglementare și managementul centrelor și serviciilor de sănătate, împreună cu cunoașterea principalelor aspecte ale managementului strategic al organizațiilor sanitare, atât în „macro” (planificare) cât și „mezo”( managerială) și ca „micro” (management clinic), atât în sectorul public, cât și în cel privat.
- Diferitele modele, tehnici, metode și instrumente de analiză financiară și cost-beneficiu specifice managementului clinic și spitalicesc.
- Diferitele modele, metode, instrumente și indicatori care fac posibilă stabilirea mixului de cazuri spitalicești pentru realizarea unui management analitic adecvat și stabilirea modelelor de evaluare a Centrelor și Serviciilor de Sănătate și, în special, a Centrelor de Asistență Medicală în Asistență Primară și Specializate. Îngrijire.
- Acele discipline de management, care nu sunt specifice Sectorului Sănătate, au în metodologiile, tehnicile, instrumentele și/sau reglementările aplicabile, o dublă dimensiune: cea a Sectorului Sănătății și cea comună cu alte sisteme de Management și Direcție Organizațională din alte zone.
- Valorile și comportamentele personale care ar trebui să caracterizeze „cum să” profesioniștilor din domeniul sănătății în secolul XXI: Inteligența emoțională, Managementul timpului, Organizarea de întâlniri, Vorba în public, Tehnici de negociere, Deontologia managerului, Leadership și Motivație, Munca în echipă, Comunicare interpersonală , Managementul cunoștințelor, Responsabilitatea socială corporativă.
Participarea la dezvoltarea proceselor de Management al Sanatatii, atat la nivel de proiectare, implementare si mentinere a politicilor de management al sanatatii (management strategic, clinico-financiar, management spitalicesc, management proces, HR, prevenirea riscurilor, logistica, managementul calitatii, achizitii). , etc.) în concordanţă cu caracteristicile şi activitatea organizaţiei.
Sistem de predare
UDIMA instruire UDIMA se bazează pe educația la distanță, utilizând în mod intensiv Tehnologiile Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru a facilita procesul educațional.
UDIMA evaluare a învățării UDIMA are în vedere desfășurarea și, după caz, depășirea diferitelor tipuri de activități. Ponderile procentuale stabilite pentru evaluarea activităților fiecărei discipline vor fi descrise detaliat în fișa fiecărui modul sau materie cuprinsă în planificarea predării și se vor stabili din maximul și minimul stabilit în următorul tabel:
Participarea la activități de învățare | ≥ 10% |
controale | ≥ 10% |
Activități de evaluare continuă (AEC): | ≥ 20% |
Examen final față în față | ≤ 60% |
TOTAL | 100% |
La toate disciplinele, studentul este monitorizat academic prin calificarea activităților didactice pe baza caracteristicilor Spațiului European al Învățământului Superior.
metodologie
UDIMA se bazează pe un sistem de învățare la distanță care promovează evaluarea continuă și „learning-by-doing” într-un mediu de apropiere, accesibilitate și interacțiune în timp real între profesor și elev, prin tehnologiile informaționale și comunicare.
Procesul de predare-învățare se desfășoară prin Clase Virtuale în care elevii au la dispoziție un Ghid didactic cu planificarea materiei. Metodologia predării asigură dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale și personale printr-un sistem de evaluare continuă concretizat în activități didactice, chestionare de autoevaluare și un examen final personal.
Pentru promovarea studiului și pregătirii elevului se desfășoară următoarele acțiuni de formare:
- Studiază Unitățile Didactice prin materialul didactic pus la dispoziția studentului și conceput pentru studiu online: manuale, cărți, articole și altă bibliografie referitoare la subiectele studiate.
- Dezvoltați activități de formare educațională prin ipoteze, cazuri practice și chestionare, folosind instrumentele platformelor de predare online.
- Desfășoară activități care presupun căutarea și gestionarea informațiilor.
- Pregătește studii, rapoarte, proiecte care lansează competențe profesionale.
- Oferiți o acțiune tutorială la dispoziția permanentă a elevului care să permită un proces corect de predare-învățare, folosind strategii de urmărire precum tutoriale online sau telefonice.
- Dezvoltați un proces de evaluare în acțiune continuă care să permită reorientarea procesului de învățare.
- Efectuați stagii curriculare și extracurriculare în centre specializate pentru atingerea competențelor profesionale ale diplomei.
- Promovarea capacităților de cercetare prin strategii didactice precum formularea proiectelor, analiza datelor, studiul rezultatelor, tragerea de concluzii și manipularea bibliografiei.
- Dezvoltați abilitățile de prezentare orală și de apărare a lucrărilor academice folosind posibilitățile instrumentelor de predare de automatizare de birou.
perspectivele de carieră
- Coordonarea echipelor si planificarea serviciilor.
- Gestiunea bugetului
- Organizare logistica si achizitii.
- Evaluări de calitate.
- Conducerea și conducerea oricărui tip de instituție sanitară și socială sanitară.
- Planificați și gestionați centrul și serviciile de sănătate.
- Dirijarea si pregatirea proiectelor de dezvoltare a sanatatii.